بررسی سبک‌های ادبی در کتاب نونگاشت فارسی 2 متوسّطۀ دوّم
کد مقاله : 1034-CNF (R1)
نویسندگان
کریم فدایی ده چشمه1، علی بازوند *2
1آموزش و پرورش
2استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری
چکیده مقاله
درس فارسی و کتاب فارسی در برنامه‌ریزی درسی یکی از مهم‌ترین ابزار آموزش زبان رسمی است. دانش‌آموزان با خواندن این کتاب‌ها، به زبان و ادبیّات پربار این سرزمین علاقه‌مند ‌شده و استعدادهای ادبی دانش‌آموزان در این کلاس‌ها شناخته می‌شود، از سویی دیگر شعر در انواع آن از نظر محتوا و سبک ادبی در ادبیّات فارسی از اهمیّت بالایی برخوردار است. در دوران معاصر مطالب گوناگونی دربارۀ سبک و سبک‌شناسی بیان شده‌است که طرح همۀ آنها در یک کتاب درسی غیرممکن می‌نماید. از این رو با توجه به مطالب عنوان شده و همچنین با تو‌جه به اینکه تحقیق خاصّی در زمینة سبک‌های ادبی در کتاب‌های نونگاشت فارسی مقطع متوسّطۀ دوم صورت نگرفته‌‌است، بر آن شدیم که در این زمینه پژوهشی انجام‌ دهیم. در این پژوهش میزان حضور سبک‌های ادبی را در کتاب‌ نونگاشت فارسی 2 متوسّطة دوّم بررسی می‌کنیم و سبک ادبی هر درس را مشخص می‌کنیم.

واژه‌های کلیدی: سبک ادبی، کتاب فارسی، متوسّطۀ دوّم، کتاب‌های نونگاشت.
کلیدواژه ها
واژه‌های کلیدی: سبک ادبی، کتاب فارسی، متوسّطۀ دوّم، کتاب‌های نونگاشت.
وضعیت: پذیرفته شده