آموزش زبان فارسی ابتدایی در محیط تعاملی چند رسانهای مبتنی بر بنسازه برخط |
کد مقاله : 1221-CNF (R1) |
نویسندگان |
حمید احمدی هدایت *1، سالار علیمددی2 1استادیار گروه آموزش علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان 2دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان پردیس حکیم فردوسی البرز؛ |
چکیده مقاله |
هدف از پژوهش حاضر آموزش زبان فارسی ابتدایی در محیط تعاملی چند رسانهای مبتنی بر بنسازه برخط میباشد. برای دستیابی به این هدف از روش توصیفی-تحلیلی استفاده شده است. بنسازه لرنیگ اپز، یک محیط برای ایجاد برنامههای تعاملی و چند رسانهای است که تمام امکانات خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میدهد. معلمان به راحتی میتوانند عملکرد دانشآموزان خود را در این بستر برخط مشاهده کنند. این بنسازه به کاربران این امکان را میدهد تا محتوای متنی، شنیداری، دیداری و دیداری-شنیداری را با دانشآموزان خود به اشتراک بگذارند. فرایند کامل استفاده از این بنسازه به صورت داشتن ایده، انتخاب یک قالب، ویرایش و اشتراکگذاری است. کاربست این بنسازه در آموزش زبان فارسی در مقطع ابتدایی قطعاً مزایایی از قبیل افزایش انگیزه، ایجاد تنوع در تمرینهای ارائه شده، افزایش خلاقیت دانشآموزان را دارد. آموزگاران و معلمان آموزش زبان فارسی در مقطع ابتدایی میتوانند با توجه به مسئله مدنظر برای تدریس و خلاقیت خود ابتدا محیط را طراحی نموده و سپس با کمک آدرس اینترنتی یا رمزینه، آن را با فراگیران خود به اشتراک بگذارند. |
کلیدواژه ها |
آموزش زبان فارسی، بنسازه برخط، ابتدایی، تعامل |
وضعیت: پذیرفته شده |